LeHab
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- Aug 31, 2005
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As part of Molson's promise to improve "client experience", the highly anticipated food court called M2 Marche-Montreal will officially debut on Thursday.
Le Centre Bell renouvelle son offre alimentaire | Iris Gagnon-Paradis | Gourmand
If a regular beer was North of 10$, how much will this new menu cost?
[update] Here is an English article:
Canadiens unveil new food and drink offerings at the Bell Centre: M2 Marché and Mythik
M2 est un grand espace comptant plusieurs places assises et rassemblant huit comptoirs-restaurants de tout acabit, développés par Yves Lowe, chef exécutif du Centre Bell. Au menu: tacos aux crevettes pop corn, sandwich de porc effiloché avec de la viande fumée sur place, inspirations autour des boîtes à bento japonaises, poutine «poulet au beurre», pokés et sushis... Tout sera fait sur place, par la brigade de cuisiniers. «Les gens sont de plus en plus raffinés et on doit s'adapter à cette réalité», estime le chef.
À cela s'ajoute un grand bar central proposant 16 bières en fût différentes et des cocktails originaux préparés par des mixologues, comme le «Rose sûre», à base de vodka, sirop aux canneberges, thé aux rose et jus de citron, par exemple. Le comptoir Snac'Qc proposera quant à lui divers snacks pour manger sur le pouce ou apporter à son siège.
Autres nouveautés
À cette nouveauté s'ajoutent d'autres améliorations, notamment dans les coursives des 2e et 6e étages - dont deux nouveaux bars, afin de répondre plus rapidement à la demande - ainsi que, cerise sur le sundae, un tout nouveau lounge, le Mythik. L'espace, situé dans l'ancien musée des Canadiens, sera accessible uniquement aux détenteurs de billets de saison ainsi que, sur réservations, aux groupes. Très élégant, le lounge de 250 places mettra de l'avant une carte des cocktails très élaborée, plusieurs vins en importation privée ainsi qu'une carte de plats à partager qui variera selon les saisons, explique le chef Lowe. Pensez huîtres fraîches, tataki de boeuf, pieuvre grillée, etc.
Fait non négligeable, le Centre Bell continue à mettre de l'avant dans ces nouveaux espaces sa politique écoresponsable Vert le but!. Tous les contenant de nourriture sont donc compostables et les verres, recyclables. Les pailles en plastique sont désormais chose du passé, et sont remplacées par des pailles compostables, remises sur demande seulement.
Le Centre Bell renouvelle son offre alimentaire | Iris Gagnon-Paradis | Gourmand
If a regular beer was North of 10$, how much will this new menu cost?
[update] Here is an English article:
Canadiens unveil new food and drink offerings at the Bell Centre: M2 Marché and Mythik
Molson — the team president, CEO and owner — was on hand Tuesday morning for the official launch of what they are calling the M2 Marché-Montréal, a high-end food court and bar on the M2 level of the Bell Centre just below the main floor. There are eight food counters, that serve an eclectic menu that includes tacos, burgers, poutine, freshly made pasta dishes, and poke bowls. There’s everything from poutine with braised beef shoulder and mustard caviar to a Japanese Bento box lunch with beef teriyaki to pasta with braised veal, mushrooms and truffles, to a butter chicken taco.
The Canadiens spent $18 million on the food and drink upgrade, which includes not only the M2 Marché-Montréal but also a new lounge The Mythik, which is located where the old Canadiens museum used to be. It holds 250 seated and 400 standing, and it also serves food, with a menu that includes fresh oysters and beef tataki. The lounge will only be open to season-ticket holders for hockey games. For concerts and events, the public can use it, but by reservation only, for before or after the concert. The M2 Marché is only open event nights and will open at 5 p.m. You can only go there if you have a ticket to the game or concert.
The NFL’s Atlanta Falcons made headlines last year when they drastically reduced their concessions prices. For years many fans complained about the price of food and particularly beer at the Bell Centre. But Molson defended their prices.
“We benchmark ourselves with the National Hockey League and the National Football League and the NBA and we’re right in there within that range,” said Molson. “It is expensive for sure but we try not to be more expensive than our competitors out there. (The Atlanta Falcons case) is really interesting one and there’s lots of studies that will go out about that one. Football’s a different sport. There’s tailgating. I think part of that strategy might be to attract people who are typically tailgating.”
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