Confirmed with Link: Simon Despres signs PTO with Laval (12-2)

12jf54

Registered User
Jun 20, 2006
889
26
Former 1st Round Pick. Heavy injury history.

From June :

Simon Desprès veut une chance - La Presse+

"Tout ce que Simon Després demande, c’est une chance. Une invitation quelque part dans la LNH. Mais on voit de toute évidence quelle équipe vient au sommet de sa liste de priorités.
« J’ai 26 ans et je peux choisir où je veux aller. Ça n’a pas de prix. Je viens de Laval, vous pouvez imaginer où je veux aller. »
Serait-il prêt à accepter un contrat de la Ligue américaine ?
« Oui, sans hésiter. »
Le message est donc passé à l’organisation du Canadien, Simon Després veut refaire ses preuves dans la meilleure ligue du monde."
 

junyab

Registered User
Jan 22, 2013
1,704
813
Time for a Bregevin depth defecemen dance!

tenor.gif
 

12jf54

Registered User
Jun 20, 2006
889
26
Joel Bouchard knows him too :

Dans un aréna près de chez vous... Simon Després | Mathias Brunet | Hockey

"J'ai eu à travailler là-dessus, la confiance, avoue-t-il. Être plus concentré et intense lors des entraînements. J'ai l'aide de plusieurs personnes: Joël Bouchard, avec qui je me suis entraîné cet été, mon agent Christian Daigle, les gens de l'organisation des Penguins.»"
 

L4br3cqu3

Matter of principle.
Sponsor
May 5, 2002
6,866
4,064
La Tuque
Best case scenario, his concussion history really is behind him, he's not too rusted from the last few years, and becomes a good #5-6 D for the Habs, and I repeat, a 'good' one, not a 'Benn/Schlemko' one. He already was for Anaheim before all his troubles.

Worst case scenario, he becomes a good one in Laval, who will help our kids there.
 

AmeriHab

Registered User
Aug 3, 2012
1,045
312
NY
Seems last couple years we chase a defenseman who was a 1st round pick and looked promising in their first couple seasons as top defenseman until they just fell right off
 

BLONG7

Registered User
Oct 30, 2002
35,696
22,079
Nova Scotia
Visit site
Sounds like a good move, but once again we are adding to our bottom D depth, not the top end...we have like, 7-8 guys who belong in the bottom pairing................kinda like our forward group, in that we have 10 guys to fill the bottom 6

MB being MB...
 

Ad

Upcoming events

Ad

Ad